Dag 6 Handelingen 29 - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van CBC in Roemenië 2016 - WaarBenJij.nu Dag 6 Handelingen 29 - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van CBC in Roemenië 2016 - WaarBenJij.nu

Dag 6 Handelingen 29

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg CBC in Roemenië 2016

13 April 2016 | Roemenië, Daneş

Dinsdag 12 april was een dag vol wonderen en tekenen. We mochten wandelen in de werken, die God voor ons heeft voorbereid. Wat is God goed!

We begonnen met een lekker ontbijt met hotdogs en een overdenking van Sandy, die we eindigden met het zingen van 'No longer slaves'. Vervolgens vertrokken we naar Secuiensc, nadat we opgehaald waren door pastor David.

In Secuiensc gingen we op huisbezoek bij de Roma's. We werden verdeeld in 3 groepen en kregen een vertaler toegewezen. Ik ging op pad met Elly en Sandy. In het eerste huisje lag een oude man in bed. Er werd gezegd dat deze depressief was, maar Jezus aan wilde nemen om weer vreugde in zijn leven te krijgen. Ik bad met hem het zondaarsgebed en hij nam Jezus aan. De Heilige Geest vertelde mij om de depressie aan te spreken en de man werd direct bevrijd. Zijn gezicht straalde. Vervolgens is hij gedoopt in de Heilige Geest. Daarna vroeg ik of hij lichamelijk iets mankeerde. De man sloeg zijn dekens af en sprong uit bed. Hij bleek een beenlengteverschil te hebben van ruim 10 centimeter. Sandy stapte uit en bad met resultaat voor de groei van het been. Wat was deze man dankbaar! Uiteindelijk hebben we de man uitgenodigd om naar de kerkdienst te komen in de middag. In de andere huisjes konden we ook bidden voor genezingen en doop in de Heilige Geest. Ook lieten we de Roemenen zelf bidden met resultaat. God is goed!

Terug in het kerkgebouw aangekomen hoorden we dat God ook krachtig door de andere groepen heen gewerkt had. De dienst startte met aanbidding, maar vervolgens werd het een groot feest van herstel voor deze mensen door de Heilige Geest. Mensen namen Jezus aan, werden genezen van van alles en nog wat, werden gedoopt in de Heilige Geest en begonnen te spreken in tongen. Wat liet God Zijn liefde zien. Wat een geweldige God! Wat een genade! Bij iedereen uit de groep gebeurde wonderen en tekenen onder hun handen. Het leek bijna niet te geloven. Aan het einde van de dienst kreeg ieder gezin een tas met levensmiddelen. Ze namen deze dankbaar in ontvangst. Mensen die niets hadden, ontvingen alles, aldus Anje! Our God is an awesome God!

Johan, Liviu en ik mochten 's avonds naar een mannenavond in Soard. Deze avond begon met aanbidding en vervolgens heb ik kort het evangelie van genade gedeeld en een getuigenis gedeeld om mijn boodschap kracht bij te zetten. Vervolgens hebben we een groepsgesprek gehad en hebben we gebeden dat de gave van het spreken in tongen werd vrij gezet. Op het einde van de avond spraken alle mannen in tongen. We hebben ze gezegend met de snacks en fris, die we overvloedig (genoeg en extra) hadden meegenomen. Ze waren zeer dankbaar en opgebouwd. Wat een toffe avond!

Vandaag hebben we een dagje vrij af en geen we de toerist uithangen in Sibiu.

God bless you!

• 13 April 2016 - 08:57

Wiebrig:

Wat een geweldige dingen maken jullie mee! Fantastisch om te zien hoe groot God is en door jullie heen werkt. Ik geniet van jullie verslagen, ook al reageer ik niet altijd. Maar die van jullie en die van de Oegandagroep zijn de eerste dingen die ik lees. Een fijne dag vandaag als toerist, maar jullie kennende zullen jullie ook vandaag zeker de zegen van God verspreiden.

• 13 April 2016 - 09:57

Anita:

wat zijn jullie goed bezig allemaal. ik lees de verslagen iedere dag. veel succes verder en geniet ervan !

• 13 April 2016 - 09:58

Fred:

Wat een verhaal jullie bleven een hoop
    erg mooi
    veel zegen daar

• 13 April 2016 - 12:05

Margareth:

We zingen het vaak : Alles is mogelijk alles is mogelijk!
    Fantastisch dat jullie het meemaken met onze Grote God.
    groetjes Margareth Bouwmeester

• 13 April 2016 - 12:48

Adriana Marges:

lieve broers en zussen
    Our God is een awesome God Alleluia.
    Hartelijk dank ga maar lekker genieten van de vrije dag.
    Shalom,
    Jacques en Adriana

• 13 April 2016 - 15:34

Judith Hendriksen:

Hallo lieve klasgenoten, jullie zijn lekker op dreef! Nou ja, gedreven door Zijn liefde natuurlijk, gaaf!

• 13 April 2016 - 16:27

Jorijn :

Mooi Jeroen! Nu allen lekker genieten van jullie welverdiende dagje vrij!

• 13 April 2016 - 16:38

Bert Loonstra :

Wat heerlijk om de Heilige Geest zo aan het werk te zien!
    God is goed, en laat jezelf ook maar verwennen door alles wat Hij jullie geeft!

• 13 April 2016 - 17:18

M&M:

WOW = Walking On Water
    Living Water!!!

• 13 April 2016 - 17:37

Marijke:

Geweldig om te lezen wat voor heerlijke dingen jullie meemaken! Dit moet een enorme impact hebben op de levens van de mensen daar..... en op jullie! Ik ben zo benieuwd hoe jullie straks terugkeren naar Nederland.... veranderd door de ervaringen.... en misschien wel met een beetje heimwee naar Uganda... met z'n mooie natuur en z'n mooie mensen!

• 13 April 2016 - 19:35

Anne:

Wat een krachtige getuigenissen! Super! Ik geniet van de blogs, de foto's en verhalen op facebook!!

• 13 April 2016 - 20:17

Gre:

Prachtige getuigenissen, dank je Jeroen , wat hebben we een Machtige God, en wat heerlijk dat jullie uit mogen delen van Zijn Genezingskracht, Liefde en goede gaven. Het ks deze mensen zo van harte gegund:-)

• 14 April 2016 - 00:24

Grada Van Damme:

Geweldig wat jullie allemaal daar meemaken, zo waar wat de Bijbel zegt, dat als wij de blijde boodschap het evangelie brengen, dat de wonderen en tekenen ons zullen volgen. En daar worden we zo blij van, God is zo goed!

• 14 April 2016 - 01:15

Jan:

Prachtig verslagen Jeroen, ik geniet Rn leef mee in gedachten met waar jullie zijn en zie het voor me gebeuren. God is zoooo goed. Genoeg en extra, zo is het! Vanmorgen hebben we met de studenten op het grote scherm getuige kunnen zijn van jullie drama opvoering in Rora, God raakt de mensen aan door de zegen die jullie daar zijn.

• 14 April 2016 - 08:07

Adriana Marges:

En de zevende dag rustte Hij van al Zijn werken.
    Vast een mooie dag gehad .
    Groetjes en Shalom,
    Jacques en Adriana