Dag 9, de start van de jeugdconferentie - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van CBC in Roemenië 2016 - WaarBenJij.nu Dag 9, de start van de jeugdconferentie - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van CBC in Roemenië 2016 - WaarBenJij.nu

Dag 9, de start van de jeugdconferentie

Door: Sandy

Blijf op de hoogte en volg CBC in Roemenië 2016

16 April 2016 | Roemenië, Daneş

Het is vandaag 15 april. Alweer de 9de dag van onze missiontrip. Na een overheerlijk ontbijt en een devotional van Abigael, ging om een uur of 10 de groep uiteen.
Johan en Lia gingen op pad om boodschappen te doen voor jeugdconferentie en nog 17 tassen om de youth discipel groep mee te zegenen na afloop van de conferentie.
Alle anderen gingen vol enthousiasme aan de slag met het inpakken van de bijbels en alle kleine kadootjes die op de conferentie aan de jeugd uitgedeeld gaan worden.
Om 10.30 vertrok een deel van de inpakkers naar de Rora basisschool; dit waren Nynke, Anje en Elly. Zij hebben met de kids geknutseld, met wol en kralen hoofdsieraden en armbanden gemaakt. En vervolgens wat nederlandse spellen gedaan. De kinderen zijn verwend met een, door de kachel, verwarmde stroopwafel, een appel en een pakje drinken.

Rond 12.30 was iedereen weer terug van zijn of haar missie, moe van het shoppen en enthousiast van de kinderen en zelfs de thuisgebleven inpaksters waren erin geslaagd de grote inpak klus tot een goed einde te brengen.
Na een ontzettend goed verzorgde en lekkere lunch konden we ons een paar uurtjes ontspannen. Brenda kon zich voorbereiden op haar getuigenis van die avond. De anderen hebben zich even ontspannen.

Om 14 uur hebben Anje en Brenda met een aantal meiden van de jeugd discipel groep geflyerd bij het uitgaan van de scholen om jeugd te vragen om naar de conferentie te komen.

Om 16 uur zijn we met z'n allen vertrokken naar de manna kerk in Sighisoara om de conferentie en de aanbidding voor te bereiden, de boel te versieren, drinken inschenken en om voorbereidingen te treffen voor het broodje hotdog. We aten met de jeugd discipel groep even snel een paar stukken pizza, waarna Johan, Elly en Jeroen vertrokken met de auto's om jeugd uit de naburige dorpen op te halen.

De avond zelf was heel indrukwekkend, de avond werd gestart met Roemeense worship, hierna volgde het ballonnenspel; d.w.z. ballonnen naar elkaar overslaan en als de muziek stopt, een ballon kapot maken. De bijbeltekst die erin zit is dan speciaal voor jou. Een erg leuk en hilarisch spel en toch ook weer bemoedigend door de persoonlijke bijbel tekst die je krijgt. Daarna volgde Brenda's getuigenis, zij deelde met de jeugd wat keuzes in haar leven voor een gevolgen hebben gehad, voor haarzelf en haar familie, dit maakte ontzettend veel indruk op de jeugd, maar ook op ons.
Na een kort gebed en een stilte om het getuigenis te overdenken, kregen de jongeren een glow in the dark armbandje om het licht van Jezus mee te nemen voor de komende nacht.

Daarna was het tijd voor het broodje hotdog, wat bij de jongelui erg in de smaak viel. Verschillende tieners kwamen na afloop van het getuigenis en tijdens het eten van de hotdog huilend en dankbaar naar Brenda toe, omdat ze geraakt waren door haar verhaal.

Moe maar voldaan vertrok onze groep tegen 21 uur naar het pension en dook iedereen vroeg zijn/haar bed in, want morgen beloofd nog een drukke dag te worden, met het vervolg van de conferentie.

Groeten Sandy

• 16 April 2016 - 08:32

Gre:

Lieve Sandy, ik ben weer onder de indruk van dit verslag, wat zijn jullie intensief en vol liefde bezig om al deze kids /tieners te zegenen .
    Ik vertel het aan velen in mijn omgeving, en ben een soort Trots op jullie allemaal.
    Dankzij de keuzes die jullie steeds weer gemaakt hebben in de afgelopen jaren, waardoor je Weet, dat je een nieuwe schepping bent en van daaruit kunt Leven, zijn jullie nu zo,n grote Zegen voor de mensen daar.
    Een prachtige dag bid ik jullie toe, .met veel vruchten op jullie arbeid in Gods Koninkrijk.

• 16 April 2016 - 09:10

Adriana Marges:

Lieve broers en zussen,
    We zijn weer zeer onder de indruk van alles wat God door jullie medewerking en overgave doet.
    Wat een getuigenis van Gods LIEFDE door jullie aanwezigheid Alleluja.
    We blijven loven en prijzen in vreugde.
    Liefs en Shalom'
    Jacques en Adriana

• 16 April 2016 - 13:12

Marijke:

Zo zie je, Brenda.... wat een impact dit heeft op de jeugd! Je zag er tegenop, maar wat goed dat je het gedaan hebt. Respect, hoor!

• 16 April 2016 - 16:54

Arda En Wim:

Lieve Lia,

Hebben nog steeds op de achtergrond mee geleefd en gebeden, inmiddels al de negende dag.
    Genoten van de bijzondere verhalen en kijken uit naar je live verslag.
    Nog gezegende dagen en een goede thuisreis!
    Warme groet en in Hem verbonden.

Arda en Wim

• 17 April 2016 - 12:06

Bert Loonstra :

Wat fijn om met jullie mee te leven vanuit het thuisfront! Ik wens jullie voor vandaag opnieuw te wandelen in Gods aanwezigheid en de mensen die je ontmoet erin mee te nemen!
    Stromen van levend water....!

• 20 April 2016 - 18:45

Coby:

Ik geniet van alle verhalen! Het is of ik erbij ben!! Nog een hele fijne tijd en tot gauw! Liefs, Coby